Bank / Sparkasse

Erste Bank – Zentrale

Durchschnitt der Bewertungen4,3 (8 Bewertungen)
Bank / Sparkasse

Erste Bank – Zentrale

Durchschnitt der Bewertungen4,3 (8)
Karte anzeigen
Montag9:00-16:00
Dienstag9:00-16:00
Mittwoch9:00-16:00
Donnerstag9:00-16:00
Freitag9:00-16:00

Bewertungen

Durchschnitt der Bewertungen4,3 (8 Bewertungen)


Qualität

4,2

Preis

3,8

Betreuung

3,7

Termintreue

4,2

Freundlichkeit

4,8

Echte Bewertungen sind uns ein Anliegen, daher löschen wir auf Firmenwunsch keine negativen Bewertungen, außer diese verletzen unsere Bewertungsrichtlinien. Mehr darüber
Gast: rocky-tweety
Empfehlung5,0Empfehlung

Top Betreuung

Die erste Bank ist zu empfehlen da stets korrekt! Sehr freundliche Mitarbeiter!

Bewertung im Detail

Qualität

Preis

Betreuung

Termintreue

Freundlichkeit


Gast: josef.pittl
3,4

Telefonisch nicht erreichbar?

Nach drei maligem Versuch über den 24 Stunden Service jeweils ca. 15 min in der Warteschleife habe ich mich nun durchgerungen eine E-Mail zu schreiben. 19.08.2019 um 16:10 Uhr!

Bewertung im Detail

Qualität

Preis

Betreuung

Termintreue

Freundlichkeit


Petra__78
Empfehlung5,0Empfehlung

Sehr zufriedene Kundin seit vielen Jahren.

Ich bin seit vielen Jahren sehr zufriedene Kundin der Erste Bank. Das Service, die Betreuung und die Beratung sind immer 1A. Vielen Dank.

Bewertung im Detail

Qualität

Preis

Betreuung

Termintreue

Freundlichkeit


M.U. 1030 Wien
Empfehlung5,0Empfehlung

Hervorragend

"Paradiesisch"

Bewertung im Detail

Qualität

Betreuung

Termintreue

Freundlichkeit


ElenaFro
1,0

Very bad bank, maybe they just dislike like foreigners

I am very sorry to complain, but this is really awful bank. I was the client of this bank since 2012. My experiences: 1. My first branch office of this bank was located in a little town and I had a normal service. After moving to Vienna, they couldn't change my manager, I had to go through many calls and visits to do it. Most of the managers are absolutely incompitent. 2. I have recieved a wrong consultation from one of the managers in my new branch office. I looked for the savings possibilites and he recommended Pensions Account, which is working as an insuarance account and brings no benefits and even big losses in my case. According to it, I can't close my account and have to pay 100 euro monthly during 10 years! Afterwards I will recieve even less than I have paid! What a great advice! But he told me totally different information. He was simply not ready to work as a consultant. 3. I have tried to make a money transfer to Russia through one of the offices (via online banking it is impossible neither). At the Info Desk stand 3 Trainees and they again had no knowledges to help at all. One of them helped me to fill out the form and took it to the managers. She couldn't tell me if the payment succeeded, just told me that I have to wait at home for their call in case it won't work. Now this is the second day, I have no calls and the transfer has still not happened! I was not charged yet. I guess it didn't work and they will call me in one week to tell me that. This is the way they work. 4. At the meantime,I would say, at the office they smile to you, make the handshake and speak like in the advertisement about their products. But any real advise and personal approach you will not find here. This bank is good maybe just for a normal savings account but I would prefer to try another one.

Bewertung im Detail

Qualität

Preis

Betreuung

Termintreue


wolanz
Empfehlung4,8Empfehlung

Kundenfeundlichkeit

sehr gut, technisch up to date

Bewertung im Detail

Qualität

Preis

Betreuung

Termintreue

Freundlichkeit


Ferroli F.
5,0
ich bin student in wien und war bisher immer zufrieden mit dieser bank :)

Suzi650 S.
5,0
erste bank am graben ist kompetent und freundlich zugleich ;)
Weitere Bewertungen anzeigen

Leistungen

Banken

Filialangebote

  • Geldausgabeautomat
  • Geldeinzahlungsautomat
  • Münzeinzahler
  • Sparbuchschließfächer
  • Kundensafe
  • SB-Foyer
  • Kontoauszugsdrucker
  • Überweisungsautomat
  • Bankomat
  • Münzrollenausgabeautomat
  • Handywertkarte laden

Code ändern (s Kreditkarte), George-SB, Western Union-SB

Firmendetails

  • Gründungsjahr
    1819
  • Firmenbuchnummer
    FN 286283 f
  • Bonitätsauskunft
    KSV1870

Standorte

Jobs

Sie finden dieses Unternehmen in den Branchen

Weitere Branchen
  • Bank / Sparkasse

Öffnungszeiten

Mo9:00-16:00
Di9:00-16:00
Mi9:00-16:00
Do9:00-16:00
Fr9:00-16:00

Bewertungen

Durchschnitt der Bewertungen4,3 (8 Bewertungen)


Qualität

4,2

Preis

3,8

Betreuung

3,7

Termintreue

4,2

Freundlichkeit

4,8

Echte Bewertungen sind uns ein Anliegen, daher löschen wir auf Firmenwunsch keine negativen Bewertungen, außer diese verletzen unsere Bewertungsrichtlinien. Mehr darüber
Gast: rocky-tweety
Empfehlung5,0Empfehlung

Top Betreuung

Die erste Bank ist zu empfehlen da stets korrekt! Sehr freundliche Mitarbeiter!

Bewertung im Detail

Qualität

Preis

Betreuung

Termintreue

Freundlichkeit


Gast: josef.pittl
3,4

Telefonisch nicht erreichbar?

Nach drei maligem Versuch über den 24 Stunden Service jeweils ca. 15 min in der Warteschleife habe ich mich nun durchgerungen eine E-Mail zu schreiben. 19.08.2019 um 16:10 Uhr!

Bewertung im Detail

Qualität

Preis

Betreuung

Termintreue

Freundlichkeit


Petra__78
Empfehlung5,0Empfehlung

Sehr zufriedene Kundin seit vielen Jahren.

Ich bin seit vielen Jahren sehr zufriedene Kundin der Erste Bank. Das Service, die Betreuung und die Beratung sind immer 1A. Vielen Dank.

Bewertung im Detail

Qualität

Preis

Betreuung

Termintreue

Freundlichkeit


M.U. 1030 Wien
Empfehlung5,0Empfehlung

Hervorragend

"Paradiesisch"

Bewertung im Detail

Qualität

Betreuung

Termintreue

Freundlichkeit


ElenaFro
1,0

Very bad bank, maybe they just dislike like foreigners

I am very sorry to complain, but this is really awful bank. I was the client of this bank since 2012. My experiences: 1. My first branch office of this bank was located in a little town and I had a normal service. After moving to Vienna, they couldn't change my manager, I had to go through many calls and visits to do it. Most of the managers are absolutely incompitent. 2. I have recieved a wrong consultation from one of the managers in my new branch office. I looked for the savings possibilites and he recommended Pensions Account, which is working as an insuarance account and brings no benefits and even big losses in my case. According to it, I can't close my account and have to pay 100 euro monthly during 10 years! Afterwards I will recieve even less than I have paid! What a great advice! But he told me totally different information. He was simply not ready to work as a consultant. 3. I have tried to make a money transfer to Russia through one of the offices (via online banking it is impossible neither). At the Info Desk stand 3 Trainees and they again had no knowledges to help at all. One of them helped me to fill out the form and took it to the managers. She couldn't tell me if the payment succeeded, just told me that I have to wait at home for their call in case it won't work. Now this is the second day, I have no calls and the transfer has still not happened! I was not charged yet. I guess it didn't work and they will call me in one week to tell me that. This is the way they work. 4. At the meantime,I would say, at the office they smile to you, make the handshake and speak like in the advertisement about their products. But any real advise and personal approach you will not find here. This bank is good maybe just for a normal savings account but I would prefer to try another one.

Bewertung im Detail

Qualität

Preis

Betreuung

Termintreue


wolanz
Empfehlung4,8Empfehlung

Kundenfeundlichkeit

sehr gut, technisch up to date

Bewertung im Detail

Qualität

Preis

Betreuung

Termintreue

Freundlichkeit


Ferroli F.
5,0
ich bin student in wien und war bisher immer zufrieden mit dieser bank :)

Suzi650 S.
5,0
erste bank am graben ist kompetent und freundlich zugleich ;)
Weitere Bewertungen anzeigen